Девіз

Девіз: "Якщо все йде в історію, то історія - це все" К.Кушнер

Пошук по нашому блогу

понедельник, 1 февраля 2016 г.

Обласна олімпіада з історії 2012

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ ІІІ (обласний)тур всеукраїнської шкільної олімпіади з історії-–2012 8 клас. Запитання першого рівня складності 1.На ілюстраціях зображено визначних історичних діячів другої половини XVI – першої половини XVII ст. Назвіть їх. В якості запитання до кросворду дайте їм характеристику. а. б. в. 2.Укажіть риси, властиві розвиткові Київської Русі кінця Х – середини ХІ ст.: 1) завершення формування території держави; 2) вихід держави на міжнародну арену, початок її дипломатичної діяльності; 3) перенесення уваги влади з проблеми завоювання земель на їх освоєння та утримання; 4) неконсолідованість території держави, постійний місцевий племінний сепаратизм; 5) запровадження та поширення державної консолідуючої релігії; 6) поява писаного кодифікованого права; 7) зосередження уваги та сил держави переважно на зовнішній політиці. 3.Прочитайте уривок з історичного джерела та дайте відповідь на запитання. «Прийшли іноплемінники на Руську землю. А Ізяслав, і Святослав, і Всеволод вийшли су-проти них на річку Альту. І коли настала ніч, рушили вони одні проти одних. За гріхи наші напустив бог на нас поганих, і побігли руські князі, і були переможені». З ким зійшлися в битві руські князі? 4. Укажіть явища, притаманні розвиткові української культури другої полови-ни XVI – першої половини XVII ст.: 1) поява та розквіт козацького літописання, історичної прози; 2) поширення книгодрукування; 3) розквіт козацького бароко в архітектурі; 4) поява та розвиток полемічної літератури; 5) поява та поширення в літературі «курйозних віршів»; 6) поява монументальної скульптури та портретного живопису; 7) поширення шкільної драми, інтермедій і вертепу. 5. Укажіть події, сучасником яких був Григорій Сковорода: 1) Полтавська битва; 2) гетьманування К. Розумовського; 3) надання Києво-Могилянській колегії титулу та прав академії; 4) Коліївщина; 5) приєднання території Кримського ханства до Російської імперії; 6) відкриття Харківського університету. 6.Поясніть значення понять, які з’являються у період Середньовіччя: станова монархія, сюзерен, фільварок, удільне князівство, церковна десятина, воєводство, вотчина 7.Вкажіть, з історією яких країн пов’язані вказані події. Зазначте, коли вони відбулися. 1) Битва під Дюнкерком _________________________________________ 2) Укладення першого козацького реєстру____________________________ 3) Розгром «непереможної армади»_________________________________ 4) Спорудження мавзолею Тадж-Махал _____________________________ 5) Укладення Кревської унії__ ______________________________________ 6) Проголошення «Великої Хартії Вольностей»_______________________ 8.Встановіть відповідність між датами, історичними подіями та іменами їх учасників: а).1629 -1640 рр. б).1653- 1658 рр. в).1689 -1702 рр. 1. правління лорда протектора 2.діяльність довгого парламенту 3.реставрація монархії Стюартів 4.утворення Великої Британії 5.період «одноосібного правління» 6.затвердження конституційної монархії А).Вільгельм ІІІ Б).Дж.Монк В).О.Кромвель Г).Яків ІІ Д).Карл ІІ Є).Карл І Відповідь: 9.Вкажіть відповідність між прізвищами і характеристикою історичних осіб: 1.Дж.Вашингтон 2.Т.Джефферсон 3.Б.Франклін 4.Т.Пейн А).автор «Декларації незалежності США» Б).філософ, просвітитель, державний діяч, автор проекту створення власної національної валюти США В).перший американський президент Г).діяч американської революції, автор трактату «Здоровий глузд». Д).засновник американської банківської системи. 10. Поєднайте визначних митців епохи Відродження із їх творами: Л. да Вінчі Мікеланджело Рафаель Тиціан Мона Ліза Портрет Папи Св. Іоанн Давид Лева Х ІІ рівень складності . Питання інтелекту 1.Ви – мандрівник, котрий прибув до одного із західноєвропейських міст у рік відкриття Х.Колумбом Америки. Вкажіть його назву. Передайте свої враження від побаченого у вигляді розповіді про розвиток міського ремесла і торгівлі, міської забудови, правове становище міських мешканців та їх побут. 2.Сучасна історична література має декілька характеристик щодо опису народних обранців доби козаччини. Спробуйте, спираючись на ваші знання з історії сформулювати основні положення (тези) щодо теми «Іван Сірко : народний герой, «характерник»(чаклун) чи «шайтан» для татарських родин?» МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ ІІІ (обласний)тур всеукраїнської шкільної олімпіади з історії-–2012 9 клас. Запитання першого рівня складності 1. Прочитайте уривок з історичного джерела та дайте відповідь на запитання. «У травні 1848 р. утворюється Головна руська рада, яка в своєму маніфесті висловила ідею розподілу регіону на дві провінції – польську та українську з окремими адміністраціями». Що це за регіон? 2.Укажіть прізвища діячів, активних учасників громадівського руху 70–90-х рр. ХІХ ст.: 1) Т. Шевченко; 2) В. Антонович; 3) Ю. Бачинський; 4) М. Драгоманов; 5) І. Франко; 6) Ф. Вовк; 7) О. Потебня. 3.Установіть відповідність між датами і подіями: а)1812 р. 1.Укладення Андріанопольського російсько- турецького миру; б).29 грудня 1825 р. 2.початок повстанського руху на чолі з У.Кармелюком; в).17 листопада 1830 р. 3.початок польського повстання; г).1828 р. 4.початок повстання Чернігівського полку; д).1813 р. 5.укладення російсько-турецького Бухарестського миру; 6.утворення Азовського козачого війська 4.Розташуйте події історії України п/п ХІХ у хронологічній послідовності: А). припинення діяльності Кирило - Мефодіївського братства; Б).відкриття Харківського університету; В).придушення повстанського руху очолюваного У.Кармелюком; Г).започаткування Олексієм Аракчеєвим військових поселень; Д).перехід задунайських козаків на чолі з Йосипом Гладким у російське підданство. 5.Дайте визначення історичним поняттям: національне відродження, національна ідея, національна еліта, національна меншина, нація. 6. Укажіть фактори, що призвели до революції 1849-1849 рр. у Німеччині: 1) феодальні відносини перешкоджали розвитку капіталізму; 2) частина території країни знаходились під володарюванням Австрії; 3) роздробленість, яка стала перешкодою на шляху подальшого прогресу; 4) відсутність в країні свободи слова та друку; 5) невдоволення режимом Липневої монархії; 6) релігійний гніт; 7) абсолютизм, що гальмував розвиток капіталістичних відносин. 7. Укажіть особливості промислового перевороту в США першої половини XIX ст.: 1) завоювання світового ринку; 2) використання у промисловому виробництві наукових досягнень, винаходів, машин; 3) неврегульованість внутрішньої та зовнішньої митних систем; 4) заснування американськими капіталістами підприємств і банків за кордоном; 5) його довоготривалість; 6) охоплення північно-східними штатами, а згодом і по всій країні. 8.Укажіть, правильне твердження: Правильна відповідь: за переконанням французького просвітителя Вольтера, джерело суспільних реформ – 9. Встановіть відповідність між дослідниками, галузями науки та їх науковими досягненнями: а).Ч.Дарвін б).Д.Менделєєв в).М.Фарадей г). Жозе́ф Луи́ Лагра́нж 1. історія 2.математика 3.біологія 4.хімія 5.фізика 6.астрономія А). теорія рушійності супутників Б).періодична система хімічних елементів В).закон збереження і перетворення енергії Г).вчення про клітинну будову тварин та рослинних організмів Д).відкриття явища електромагнітної індукції Є).праці «Походження видів», «Походження людини» 10.Визначте на малюнку учасників та ідеологів робітничого та лівого рухів середини ХІХ ст. за їх характеристиками: А).автор праці «Капітал»; Б).засновник західноєвропейського анархізму; В).вважав загальне виборче право універсальним політичним засобом звільнення працівників від експлуатації; Г).представник російського народництва. П.-Ж.Прудон М.Бакунін К.Маркс Ф.Лассаль ІІ рівень складності . Питання інтелекту: 1.Сучасна історична література приділяє значне місце подіям, які характеризують значимість слов’янських народів у вирішенні проблем захисту європейських народів від іноземних загарбників: монголо татарська навала, османське ярмо, скандинавський фактор, Вітчизняна війна 1812 р Використовуючи власні знання, напишіть невеличке есе на тему «Український чинник в планах Наполеона: стратегічна необхідність, військова гра чи політична інтрига». 2.Італійський політичний діяч Дж.Мадзіні у ХІХ столітті, характеризуючи національні рухи в Європі, сформулював таку тезу: «Кожній нації – своя держава». Поміркуйте, чи вдалося реалізувати її під час об’єднання Італії та Німеччини. Порівняйте італійську та німецьку моделі об’єднавчих процесів. МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ ІІІ (обласний)тур всеукраїнської шкільної олімпіади з історії-–2012 10 клас. Запитання першого рівня складності 1.Поставте у хронологічній послідовності почерговість виникнення вказаних державних утворень на українських землях, вписавши у віконечка відповідні літери 1 2 3 4 5 ¨ ¨ ¨ ¨ ¨ а) кримське ханство, б) готська держава, в) Велике князівство литовське, г) Золота Орда, д) УНР 2 Співвіднесіть терміни (події)та політиків, вписавши у віконечка відповідні літери 1) висунув «14 пунктів» 2) Голова першого уряду Народного Фронту у Франції 3) Голова першого лейбористського кабінету у Велікобрітанії 4)Перший президент Веймарської Республіки 5) Голова Паризької мирної конференції у 1919 р. ¨ ¨ ¨ ¨ ¨ а) Р.Макдональд, б) Ж.Клемансо, в) Л.Блюм, г) Ф.Еберт, д) В.Вільсон 3.Співвіднесіть інформацію а) Операція «Шулунг»……………………1.План вторгнення вермахта в Австрію б) Операція «Рот»……………………… 2.План вторгнення вермахта в Чехословаччину в) Операція «Отто» 3.План вторгнення вермахта у Францію г) Операція «Грюн»…………………… 4.План вторгнення вермахта у Рейнську демілітаризовану зону. 4. Встановіть зображених історичних осіб. 1 2 3 5.Розташуйте ці події у хронологічному порядку: А. Підписання договору «віс Берлін-Рим» Б. Підписання угоди про створення «Антикомінтернівського пакту» В. «Мюнхенська змова» Г. « Меморандум Танки» 6.Де і коли було засновано перший університет на українській території? _________________________________________________________________________________________ 7. Чим була спричинена зміна статус Велікобрітанії після Першої світової війни? (відповідь – одним-двома реченнями) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 8. Укажіть прізвище останнього кошового отамана Запорізької Січі: А).П.Калнишевський, Б).К.Гордієнко; В)..Й.Гладкий., Г).І.Мазепа; Д).П.Орлик. 9. Визначте адміністративно-державне утворення, виділене на карті. ____________________________________________________________________________________________________________________________________ 10. Персоніфікуйте і охарактеризуйте в форматі енциклопедичної довідки (одним реченням) українських діячів довоєнного періоду, зображених на фото. №1 №2 №3 №1_______________________________________________________________ №2_______________________________________________________________ №3_______________________________________________________________ №4_______________________________________________________________ №5_______________________________________________________________ №6________________________________________________________________________________________________________________________________ ІІ рівень складності . Питання інтелекту 1. Облаштування світового устрою після Першої світової війни: тимчасове перемир'я чи пролог до нової війни? 2. Радянська модернізація в УРСР: цілі, складові, особливості, результати. МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ ІІІ (обласний)тур всеукраїнської шкільної олімпіади з історії-–2012 11 клас. Запитання першого рівня складності 1.Поставте події у хронологічній послідовності, вписавши у віконечка відповідні літери 1 2 3 4 5 ¨ ¨ ¨ ¨ ¨ а) Створення Галицько-Волинської держави, б) Виникнення першої Запорізької Січі, в) Виникнення Кримського ханства, г) Поява Золотої Орди, д) Берестейська унія. 2.Співвіднесіть території з датами вписавши у віконечка відповідні літери 1) 28.09.1939 2)березень 1940 3) Вересень-жовтень 1940 р. 4) липень 1940 р. ¨ ¨ ¨ ¨ а) Румунія передала СРСР території Бесарабії та Північної Буковини б) до СРСР ввійшли країни Прибалтики в) до СРСР відійшли острів Ханко, Карелія та м.Виборг. г) «4 розділ Польщі» 3.Хто є автором терміну «Організація Об'єднаних Націй» а) c А.Гітлер.б) c Й.Сталін.в) c В.Черчілль.г) c Ф.Д.Рузвельт. 4. На ілюстраціях зображено визначних історичних діячів другої половини XVI – першої половини XVII ст. Назвіть їх. А. Б. В. 5. Позначте територію останнього наступу вермахту у роки Другої світової війни? А).Берлін; Б).Арденни; В).Рур; Г).Нормандія; Д).Лотарингія. 6.Установіть відповідність конференціями та датам коли вони проходили: А.Ялтинська конференція 1.17 червня – 2 серпня 1945 р Б.Тегеранська конференція 2.4-11 лютого 1945 р. В.Потсдамська конференція 3.28 листопада – 1 грудня 1943 р. Г.Генуезька конференція 4. 10 квітня – 19 травня 1922 р. 7.Багатогалузеве феодальне господарство, що орієнтовано на товарне виробництво та ринок це? А).Зимівник; Б). Вотчина; В).Фільварок; Г. Хутор. 8.Дайте визначення історичним термінам: «сердюки», «опришки», «гайдамаки», «яничари». 9. Ідентифікуйте історико-архітектурні пам’ятки, зображені на фотографіях. 1. 2. 3. 10.Персоніфікуйте і охарактеризуйте в форматі енциклопедичної довідки (одним реченням) українських діячів повоєнного періоду, зображених на фото. 1. 2. 3. 4. 5. №1__________________________________________________________________________ №2__________________________________________________________________________ №3__________________________________________________________________________ №4__________________________________________________________________________ №5__________________________________________________________________________ ІІ рівень складності . Питання інтелекту 1. Інтеграційні процеси на теренах Європи (кін.90-х рр. ХХ ст. – поч.. ХХΙ ст.): загальне та особливе. 2. «Руїна» в Україні: закономірність чи «роковий збіг обставин»?